Vakaras

Vakaras

2019 m. lapkričio 12 d., antradienis

Druskininkai. Visi metai

K.K.Šiaulytis. Druskonio fontanas rudens saulėje. 2019. Akvarelė

K.K.Šiaulytis. Paminklas M.K.Čiurlioniui Druskininkuose. 
Skulptorius V.Vildžiūnas. 2019. Akvarelė

K.K.Šiaulytis. Laivelio romantika ties 
Ratnyčios ištaka iš Latežerio. 2019. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. Prie Druskonio ežero.

K.K.Šiaulytis. M.K.Čiurlionio sodybos muziejuje.

K.K.Šiaulytis. Ratnyčios medžiai. 2017. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. Pasivaikščiojimas prie Druskonio 

K.K.Šiaulytis. Ratnyčia K.Dineikos parke. 

K.K.Šiaulytis. Druskininkų Švč. Mergelės Marijos Škaplierinės
 bažnyčios bokštas. 2019. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. Druskonio beržai. 2019. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. Upelė skuba. Lenktasis tiltas. 2013. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. Druskininkai. Vandens matavimo stotis
 prie Ratnyčios ir Nemuno santakos.

K.K.Šiaulytis. Nemunas pakeliui į Druskininkus.

K.K.Šiaulytis. Druskininkų muziejus.

K.K.Šiaulytis. Ratnyčios pavasaris

K.K.Šiaulytis. Pavasario šviesa.

K.K.Šiaulytis. Ratnyčia

K.K.Šiaulytis. Šokanti pušis prie Druskonio. 2014. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. B.Vyšniausko skulptūra „Ratnyčia“. 2018. Akvarelė





2019 m. lapkričio 10 d., sekmadienis

Susitikimai Druskininkų "Menų kalvėje"

K.K.Šiaulytis. Ratnyčios vasara. 2019. Akvarelė

i



K.K.Šiaulytis. Genutė Rutkauskienė. 2019. Škicas

K.K.Šiaulytis. Rima Viniarskaitė. 2019. Škicas


K.K.Šiaulytis. Diana Brown. 2019. Škicas

K.K.Šiaulytis. Dovilė Petrauskienė. 2019. Škicas

K.K.Šiaulytis. Laima Stančytė Rekevičienė. 2019. Škicas

K.K.Šiaulytis. Eglė Vitonienė. 2019. Škicas

K.K.Šiaulytis. Ugnė. 2019. Škicas

K.K.Šiaulytis. Rūta. 2019. Škicas

K.K.Šiaulytis. Janina. 2019. Škicas

K.K.Šiaulytis. Viltė. 2019. Škicas

K.K.Šiaulytis. Deividas Sinkevičius. 2019. Škicas


2019 m. lapkričio 3 d., sekmadienis

Druskininkų impresijos - Ratnyčios tėkmė


K.K.Šiaulytis. Druskonio fontanas rudens saulėje. 2019. Akvarelė

Parodos plakatas. Dizainerė Dovilė Petrauskienė

K.K.Šiaulytis. Auksinis Ratnyčios dugnas. 2013. Akvarelė

Druskininkų impresijos – Ratnyčios tėkmė


Druskininkai, jau daug metų – mano antrieji namai. Čia visada laukia saulėti pušynai, vilioja Nemuno rimties slėpinga paveika, kviečia miesto kultūros ir meno paminklai, kurorto renginiai. 2004-aisiais, Ratnyčios tėkmė paakino mane semti jos vandenį kūrybai – akvarelinei tapybai. Tais pačiais metais dalyvavau M.K.Čiurlionio plenere Druskininkuose, o dienraštyje „Lietuvos žinios“ pradėjau publikuoti akvarelinių kelionių esė – tekstų ir paveikslų ciklą. Dabar šio jungtinio žanro kūrinius rasite laikraštyje „Lietuvos aidas“, internetinėse svetainėse, tarp jų – mano „Galerijoje“. Esu paskelbęs apie 200 tokių tekstų palydimų 5-6 imaginacinių akvarelių. Daugiau nei dešimt – skirtų Druskininkams.

 Imaginacija – įvaizdinimas.


 Mano imaginacinė kūryba – realių reginių, peizažų, meninė interpretacija, tarsi tikrovės matymo, apmąstymo, pajautos deklaracija. Asmeninė aplinkos stebėjimo patirtis išreikšta plastikoje bei žodžiu, plėtotoja realybės ribas, atskleidžia meninės kūrybos ir kasdienybės vienovę, formuoja savitą aptariamos erdvės įvaizdį. Tokių mano kūrinių stebėtojai bei vertintojai, vaizduojamuose konkrečiuose, atpažįstamuose kraštovaizdžiuose atranda savo matymo šviesą. Dailininko įžvalgų monologas – virsta dialogu, kuris perauga į supratimą, vizualinę darną, pripažinimą.

 Imaginacines akvareles kuriu plenere, betarpiškai stebėdamas pasirinktą motyvą, tad ir visa aplinka dalyvauja šiame tvėrybos procese – vėjas į akvarelės lakštą pažeria žiedadulkių, debesys – lietaus daugtaškių, netikėtai, vos ne į dažų dėžę įsliuogusio žalčio žvilgsnis sukausto ranką, tad ji – pakeičia teptuko mostą. Vietovės energetika, genius loci įtaiga, kaip ir paukščių, vabzdžių žaismingi koncertai,  pažadina kūrybinę intuiciją. Betgi, visada esi priklausomas nuo saulės, jei ji dosniai žeria spindulius – tai tik spėk teptuku glostyti popierių, jei dangus apsiniaukė, jei saulė vakarop, ar kyla rūkas, akvarelės radimasis visiškai kitoks. Siekdamas autentikos, peizažus tapau tik su toje vietovėje pasemtu vandeniu. Sakoma, vanduo turi atmintį – žinoma, mes to, kaip ir iš žemės gelmių sklindančių impulsų, telūrinių galių nematome, tačiau, esu įsitikinęs – pleneruose sukurtose akvarelėse visa kas įsismelkia.

Parodoje eksponuoju 2004-2019 metais Druskininkuose atsiradusias akvareles bei pluoštą kurortinio gyvenimo škicų.
 Kviečiu parodos lankytojus, šio nuostabaus krašto puoselėtojus, brangintojus, atrasti mano akvarelėse save – savo regą, pajautą, įžvalgas.

 Kęstutis K.Šiaulytis


K.K.Šiaulytis. Nemunas ties Meilės sala. 2013. Akvarelė

K.K.Šiaulytis. Druskininkai. Vasara. 2018. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. Druskininkų Švč. Mergelės Marijos Škaplierinės
 bažnyčios bokštas. 2019. Akvarelė 

 K.K.Šiaulytis. Druskininkų senamiestyje. 2013. Akvarelinis škicas

K.K.Šiaulytis. Paminklas M.K.Čiurlioniui Druskininkuose. 
Skulptorius V.Vildžiūnas. 2019. Akvarelė 

Menų kalvė


 Simboliška, kad žymiausio Lietuvos dailininko M.K.Čiurlionio mieste, jo vardo gatvėje, atsirado įstabi plastinio meno kūrybos ir parodų erdvė – „Amatų centras. Menų kalvė“.
 Senovės graikų dievas, globojęs visus amatų menus: kalvystę, keramiką, skulptūrą, tapybą, juvelyriką – buvo Hefaistas, kalvis, kuris ugnikalnio olose buvusioje dirbtuvėje kitiems dievams sukūrė svarbiausius jų atributus – Dzeusui skeptrą, Helijui vežimą, Erotui strėles, o karžygiui Achilui – ginklus.
 Druskininkai – šalies kalvystės sostinė, taigi, tęsiant mintį – ir visų plastinių menų, globojamų Hefaisto, sostinė.
 Džiaugiuosi galėdamas savo darbus – tapybą ir piešinius, eksponuoti „Menų kalvėje“,  druskininkiečiams, subtiliems meno vertintojams, pristatyti akvareles sukurtas čia, Dainavos krašte.

K.K.Š.

Ratnyčios tėkmė

K.K.Šiaulytis. Ratnyčios tėkmė. 2015. Akvarelė

K.K.Šiaulytis. B.Vyšniausko parko skulptūra „Ratnyčia“. 2018. Akvarelė

K.K.Šiaulytis. Tarp medžių. Ratnyčia K.Dineikos parke. 2017. Akvarelė

Ratnyčios tėkmė

Akvarelės


Taip vadinasi dvylikos atvirukų rinkinys. 
Atvirukuose - mano akvarelių, sukurtų Ratnyčios pleneruose, reprodukcijos.
Čia publikuoju į rinkinį patekusius darbus, jie surikiuoti pagal 
upelės tėkmę - nuo Latežerio iki santakos su Nemunu.


K.K.Šiaulytis. Ratnyčios ištaka iš Latežerio. 2019. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. Ratnyčia Antano ir Onutės Česnulių 
sodybos parke. 2019. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. Ratnyčia savo miške. 2016. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. Upelė Ratnyčios miestelyje. 2019. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. Pavasaris. 2017. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. Tiltelis „Saulės take“. 2004. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. Ratnyčios saulėta tėkmė. 2015. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. Padangė. Ratnyčios tvenkinio vasara. 2019. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. Atiteka link M.K.Čiurlionio gatvės tilto. 2004. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. Ruduo. Ties Lenktuoju tiltu. 2019. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. Upelė skuba. Lenktasis tiltas. 2013. Akvarelė 

K.K.Šiaulytis. Ratnyčios ir Nemuno santaka. 2004. Akvarelė
Kęstutis K.Šiaulytis

RATNYČIOS TĖKMĖ


Esė

 Kokie mįslingi, poetiški Lietuvos upių, ežerų, upokšnių, net pelkynų vardai! Rodos tiems vandenims pavadinimus suteikė žilos senovės išminčiai. Paliko jie mums, melodingus, skambius, paslaptingus, po visą kraštą lyg gaivaus lietaus srauto pabertus žodžius – mįsles. Nemunas, Neris-Vilija, Vilnia, Bartuva, Minija, Alantas, Salantas, Babrungas, Šventoji, Jūra, Aitra, Dubysa, Merkys, Verknė, Spengla, Bražuolė, Dabikinė... Aisetas, Lūkstas, Veisiejis, Luodis, Samanas, Sartai, Indrajai, Tauragnas, Dievytis... Ištari – atrodo regi banguojant, linguojant, šlamant, srovenant – ar tik vanduo taip bėga?  Laikas teka! Mintys, svajos plaukia!
 Kas kitas, jei ne akvarelininkas, turėtų tas vandenų paslaptis perprasti!?
 Ar tai tik vardai? Ar juose glūdi tarsi akmenin iškalta kokia  žinia, pranešimai skirti ateities kartoms? Gal tie vardai yra kokie burtažodžiai, o gal, kitokio mąstymo ženklai?
 Ratnyčia... Tai viena žymiausių Lietuvos upių, nedidelė, bet dėl savo maloningų galių gaivinančių žmonių širdis, jos vardą su nostalgija prisimena tūkstančių žmonių pabuvojusių upelės kloniuose, garsiuosiuose Druskininkuose.
 Geografai Ratnyčios ištakas randa Dainavos girioje, Varėnos rajone. Dar visai menka srovele pasukusi į pietus, ji, Kusenkos vardu užsuka į Baltarusiją. Grįždama namo teka šiaurėn, kur aptinka pailgam duburį telkšantį Latežerį. Iš Latežerio upė plūsta, srovena pro siaurus aukštų krantų vartus – tarsi gerte geria ežero vandenį. Čia ir prasideda tikroji Ratnyčia, kuriai, iki įsilies į  Nemuno srautą, dar teks gal dvylika kilometrų skubėti šilais apsigaubusių smėlio kopų labirintuose.
 Spėju, vardą upei suteikė jos gyvastinga žaisme sužavėti seniausi šio krašto gyventojai. Teigiama, jog Ratnyčia –  iš žodžio „ratas“ kilęs vardas. Tikrai, jos kilpiniuota vaga primena smagius ratelius. Bet, šiame varde glūdi net du archajiški žodžiai: „ra“ ir „nytis“. Praamžių kalbose „ra“ – tai saulės diskas, pati Saulė. „Nytis“ – gija, spindulys. Taigi, Rat-Nyčia –  Saulės Gija, tai upelė skleidžianti, dalinanti gyvastingą visatos energiją. Tą energiją, gają, puikiai jautė prieš tūkstantmečius gamtos globoje gyvenę žmonės. Jie gebėjo atpažinti vaistines galias augaluose, atminti žvaigždėto dangaus kelius, pajausti šaltinių, upokšnių sveikatą, suprasti paukščius ir žvėris. Tokia patirtis ugdė prigimtinę pasaulio tvarką nusakančią kalbą, ja bendravę mūsų protėviai, savo žinojimą, kaip paveldą, paliko upių, ežerų varduose, legendose.
 Didžiojoje Dainavos girioje įsikūrusių dzūkų sodybose iki šiol gyva gamtos pasaulio pajauta. Čia kitaip, nei mieste gimę, mato pasaulį –  jiems melodijas kuria medžių šakų orkestrai, supa nuo pavasario ore tvyrantys sveikatingi girios kvapų aromatai, marga augmenijos mozaikos. Gamtos apsuptyje bėgančių dienų slėpiniai kuria nenutrūkstančią laiko tėkmės ir asmeninio gyvenimo pynę, kurioje ­– ir ievų žydėjimas ir klevų raudonis. Druskininkų svečiai irgi bando bent savaitei – kitai atgaivinti savyje gamtos pasaulio pagavą. Žinia, karališki pušynai, saulėtoji Ratnyčia, atrodo per akimirksnį pakylėja, regis naujos kojos neša miško takeliais – išmanusis telefonas vos spėja skaičiuoti žingsnius.
 Ir aš, tik svečias Ratnyčios namuose. Klajoju čia su akvarelės dažais krepšyje, nardau žvilgsniu paskui strazdą ar meletą, pradžiugina retkarčiais ir švytintis tulžies skrydis, atkakli kikilio dainelė. Dairausi motyvų – kas tiktų popieriaus lakšte nugulti. Pavasariai čia tokie subtilūs – lyg žiedadulkių šydas, žaluma vos pakilusi – sklando žalsva migla, o upelio skaidrumas nė kiek netrukdo saule tviskėti auksinėms dugno smiltims. Atrodo, nei pieštuko tokiam peizažui nereikia – semk Ratnyčios vandenį, pamirkyk kiaulpienės žiedą ir margink popierių! Vasarą visa kas veši kupetom – akis vos prasiskverbia pro sąžalynų margumą – kaip perteikti tą gausą, šventinę nuotaiką? Seikėji teptuku dažus ir vandenį, varvini lyg alchemikas slaptoje laboratorijoje Joninių žolynuose surinktą rasą. Rudenį, visa kas apsigaubia romantiniu liūdesiu, byrantys medžių lapai šoka spalvingas tango figūras, upelės tėkmę tarsi sukausto variniai atspindžiai. Dailininkas, po tokių plenero nuotykių, grįžta lyg pakulų kuodas aplipęs įvairiausiais įspūdžiais, bet dažnai, kaip ir atkaklieji Filosofinio akmens ieškotojai – su dar viena svajone...
 Ratnyčios Saulės take pažįstu kiekvieną medį, pavasariais toje pačioje pakrantės vietoje išaugantį vešlų papartį, vilkdalgį. Bet kaskart vėl susitikus, upelė Ratnyčia kviečia naujam regos potyriui, atveria dar nematytas erdves.