Vakaras

Vakaras

2019 m. lapkričio 3 d., sekmadienis

Akvareliniai Druskininkų tekstai


K.K.Šiaulytis. Druskininkai.
 Uostas Ratnyčios ir Nemuno santakoje. 2019. Akvarelė 


Albertas Vaidila,menotyrininkas


 Kęstučio K. Šiaulyčio akvarelės


„Didžiojoje Dainavos girioje įsikūrusių dzūkų sodybose iki šiol gyva gamtos pasaulio pajauta. Čia kitaip, nei mieste gimę, mato pasaulį –  jiems ošia šilai, kasdien ore mainosi tuzinai kvapų, marga lapijos mozaikos. Gamtos apsuptyje bėgančių dienų slėpiniai kuria nenutrūkstančią laiko tėkmės ir asmeninio gyvenimo pynę, kurioje ir ievų žydėjimas ir klevų raudonis.“ K.K.ŠIAULYTIS
 Kęstutis K. Šiaulytis (g. 1953 05 15 Skaudvilėje, Tauragės raj.) – Lietuvos žurnalistų ir Lietuvos dailininkų sąjungų narys. Vis tik bene geriausiai žinomas kaip spaudos dailininkas, karikatūristas, daug metų sėkmingai dirbęs populiaraus humoro žurnalo ‚,Šuota“ dailininku, redaktoriaus pavaduotoju, aktyviai bendradarbiavęs kituose šalies žurnaluose ir laikraščiuose. Iš tikrųjų K.K. Šiaulytis Lietuvos dailės padangėje – ryški kūrybinė asmenybė besireiškianti įvairiose meno srityse (akvarelės, iliustracijos, spaudos dizainas, meninė fotografija, humorografija, škicai, karikatūros, komiksai ir kt.). Dalyvavo daugelyje šalies, taip pat tarptautinių grafikos ir karikatūrų parodų, pelnė prestižinių apdovanojimų.
 Kūrybinių darbų gausoje  K.K. Šiaulyčio akvarelei tenka ypatinga vieta. Manau, kad dailininkas akvarelę pamėgo pirmiausia todėl, kad jos išskirtinis bruožas – skaidrumas, spalvos ir grafiniai efektai ar jų darna padeda dailininkui geriau atskleisti savo meninę prigimtį, poetinį gamtos suvokimą, pajusti jos metafizinio skambėjimo niuansus. Kitas, sakyčiau, šiaulytiškas  akvarelių ypatumas – autoriaus pastangos susieti ją su krašto pažinimu ir žurnalistine veikla. Autorių išgarsinęs akvarelių ciklas „Dailininko pasivaikščiojimai po Vilnių“ ne tik puošia dažną laikraščio „Lietuvos aidas“ numerį sostinės gamtos, architektūros vaizdais, bet ir kartu publikuojamais tekstais – esė, kuriose įvairiapusiškai nušviečiama pasirinkto objekto istorija, unikalumas, estetinis patrauklumas. Beje, ne tik minėtas ciklas, bet ir kiti – Aukštaitijos, Žemaitijos krašto peizažai spaudoje taip pat yra lydimi publicistinių esė. Ne išimtis ir ciklas „Druskininkų impresijos“. Spaudoje šie kūriniai į skaitytoją, žiūrovą prabyla ne tik vaizdo, bet ir rašto ženklais, praplėsdami kraštovaizdžio suvokimo ribas retrospektyvinėje erdvėje. Tiesa, šįkart druskininkiečiai ir miesto svečiai turi galimybę susipažinti su darbų originalais ir įvertinti darbus remiantis savo patirtimi.
 Kuo Druskininkų mieste surengtos parodos darbai skiriasi nuo  kitų Kęstučio akvarelės parodų? Į šį klausimą atsako pats dailininkas, parodos pavadinime nurodydamas, kad šios akvarelės – Druskininkų impresijos.  Tuo pabrėžiama, kad jose daugiau subjektyvumo, emocinio užtaiso, o tuo pačiu ir šviesaus jausmo nuostabiam Druskininkų kraštui.
                                                                                 
                                                                      







K.K.Šiaulytis. Druskininkų savivaldybės rūmas. 2015. Akvarelė 







Komentarų nėra:

Rašyti komentarą