Vakaras

Vakaras

2024 m. gegužės 22 d., trečiadienis

La Belle Epoque – VENECIJOJE. Atvirukų istorijos

Venecija. In Campo s. Polo. 
Akvarelė perteikta chromolitografine technika. 
Apie 1900 m. Dailininkas Raffaele Tafuri (1857-1929),
dalyvavęs pirmojoje Venecijos bienalėje.

Atvirukų istorijos 

Kęstutis K. Šiaulytis

La Belle Epoque – VENECIJOJE

 Devynioliktojo ir dvidešimtojo amžiaus sandūroje klestėjusi, ekonominiais, kultūriniais, technologiniais pasiekimais besididžiuojanti Puikioji Epocha, pasireiškė ir turistinių, pažintinių kelionių troškuliu. Pajuokausiu – troškulį geriausiai malšina vanduo bei vynas, tad nieko keisto, jog smalsiųjų Europos žygeivių akys krypo Italijon, o jau čia, visi keliai vedė į Veneciją. Šis, tarsi iš žalių lagūnų vandenų išniręs miestas, viliojo ne tik švytinčiais marmuro rūmais, slaptingais kanalais, tiltais, gondolomis, žvejų burlaiviais, bet ir sava nuotykinga jūrų valdovės istorija. Atsidūrus krantinėje šalia Šv. Morkaus kolonos, rodos, ir šiandien gali bangų vilnimis pasiekti didingąjį  Aleksandrijos miestą, šventąją Jeruzalę, galingąjį Konstantinopolį. Pusiau nutylimos legendos pasakoja, jog sumanūs Venecijos pirkliai ne tik Kinijos šilką, Damasko plieną, Arabijos prieskonius gabeno į savo uostą, bet, kur buvę, rinko, pirko, o kartais ir grobė meno turtus.

 1895 metais, venecijiečiai nutarė kitais būdais meną vilioti – surengė Venecijos dailės bienalę, kuri iki šių dienų vyksta neporiniais metais. Po dešimtmečių prisijungė ir muzikos, teatro, architektūros, šokio bienalės, o nuo 1934-ųjų, kasmet suošia garsusis Venecijos kino festivalis. Visi XX amžiaus Europietiškieji modernizmai, avangardai, kaip ir Amerikų, Afrikos, Azijos, Okeanijos menai čia buvo apsireiškę, bet šių dienų turistams, mieliausia išlieka Rialto tilto akis ir visur esantis Šv. Morkaus simbolis – sparnuotas liūtas.

 Šiame puslapyje publikuojame šešis apie 1900 metus išleistus venecijietiškus atvirukus. Šalia šių, dar šešiolika Venecijai skirtų „cartoline“ patalpinome LIETUVOS AIDO internetinėje svetainėje, skiltyje „kultūra, menas“. Apsilankykite – tam tereikia internetinėje paieškoje surinkti šio teksto antraštę. Nors ir kiek pablukę, daugiau nei prieš šimtą metų spausdinti chromolitografiniai atvirukai padės jūsų vaizduotei nusikelti į lagūnos žvejo laivą, šalia ugniakuro, gėrėtis akvarele tapytais saulėlydžiais ir  La Belle Epoque ramybe.


Venecija. Palazzo Ca d‘Oro.

Venecija. La Gondola. Fotografija ir reljefinis,
 auksu spaustas Šv. Morkaus evangelisto simbolis
 – sparnuotas liūtas

Venecija. Ponte di Rialto. 
Akvarelė perteikta chromolitografine technika. 
Apie 1900 m.

Venecija. La Porta della Carta. 
Akvarelė perteikta chromolitografine technika.
 Apie 1900 m.

 Venecija. Piazza san Marco. 
Akvarelė perteikta chromolitografine technika.
 Apie 1900 m.

Publikacija skelbiama laikraštyje "LIETUVOS AIDAS" Nr. 20, 2024.
Straipsnį ir dar daugiau atvirukų rasite "LA" internetinėje svetainėje:


Venecija. Panorama. Apie 1908 m.

Venecija. Colonna di S. Marco. Apie 1900 m.

Venecija. Ponte di Rialto.

Venecija. Piazza S. Marco.

Venecija. Canal Grande - Alberghi

 Venecija. San Barnaba.

Venecija. Basilica di Santa Maria della Salute (1630-1681)

Venecija. Rio Albrizzi

Venecija. Rio delle Torreselle.

 Venecija. Partenza per la pesca.

Venecija. Panorama e pescatori con capitello.

Venecija. Squero di San Trovaso.

 Venecija. Sul Molo.

Venecija. La Casa di Dezdemona.

Venecija. Notte in Lagune.

Venecija. Madonna in laguna e pescatori.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą